Fransk manikyr

Jag älskar fina naglar. Under nästan hela mitt liv har jag bitit på naglarna, dom går av så lätt sen stör jag mig på flisorna och försöker bita bort det. Enda sen jag va liten har jag tittat avundsjukt på tjejer med fina naglar och önskat att jag också hade så fina. För två år sen började jag gå till en nagelteknolog som fick fixa mina naglar och det va då jag slutade bita på dom. Idag är jag själv utbildad i manikyr och i konstmaterialen akryl och glasfiber. Det innebär att kvinnorna i familjen kommer till mig när dom vill få fina naglar, även dom yngsta.

Maddie är min näst äldsta brorsdotter, hon är tio år och precis som sin faster älskar hon fina naglar. Igår kom hon hem till mig och ville få en fransk manikyr för hon ville va fin till skolavslutningen. Självklart ville jag inte sätta konstmaterial på en tioåring men jag gav henne en manikyr och använde nagellack för att göra en fransk manikyr.



Jag använde vitt nagellack från Depends fransk manikyr kit, ett silverglittrigt nagellack på det vita och ett lager top coat över. Visst blev det sött? :-)

Love
Gigi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0