Shopaholic

Då sitter jag ännu en natt på jobbet och har inte så mycket för mig. Det brukar sluta med att jag hittar allt möjligt roligt att köpa på nätet. Senast inköpet va ögonskuggor, som jag ursäktade med att jag kanske behöver till nästa plåtning. Förhoppningsvis är nästa plåtning den här månaden om fotografen, modellen och jag lyckas hitta en tid som passar oss alla. Idéerna flödar i det här huvudet men jag kan inte hitta en outfit som passar. Grrr!


Senaste inköpet från www.eleven.se


Tanken är iallafall att göra en plåtning med "frostig" känsla, kalla färger och mycket bling. Tur att min modell har kalla färger själv, annars hade man fått tänka om för att framhäva henne på bästa sätt.

Det här med färger är viktigt, har du fel färg på en person kan hon i värsta fall se sjuk eller smutsig ut. Inget som brukar uppskattas!

Jag kan verkligen rekomendera färganalys, det kan kosta upp mot 2500kr men det brukar va billigare om man är en grupp som bokar en färgkonsulent. Tro mig, du kommer aldrig mer köpa fel färg på kläderna när du under en färganalys ser vilka enorma skillnader färger gör.
 
Grundprincipen inom makeup är ganska enkel. Är du kall? Använd kalla färger. Är du varm? Använd varma färger. Det finns alltid utbildade makeup artister på t ex Åhléns, Kicks eller Bodyshop som kan hjälpa dig att avgöra vad du är.

Nu blir det att köpa glitter till akrylnaglar, såg att www.nagelgiganten.se hade bra priser på det ;-)

Love
/Gigi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0