Gigis första inlägg

Då satt man ännu en lång natt på Arlanda. Jag arbetar i en reception nattetid och vilket ger mig tid att gå igenom och välja ut bra bilder från en plåtning där jag stylade modellen. Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder från plåtningen än men lovar att lägga upp när retuscheringen är klar.

Som stylist är jag bland annat utbildad i makeup, hårdesign, personal shopping och färg-och stilanalys.
Just personal shopping är något jag brinner för, det är så kul att hjälpa någon att hitta en stil hon/han trivs med och kan känna sig fin i.

Som stylist får jag ofta höra "Jag tycker inte om det här hos mig. Hur ska jag klä mig för att dölja det?"
Mitt tips är att sluta försöka dölja det du har komplex för, framhäv istället det du tycker om hos dig själv. Hur ofta har vi inte sett någon som gått upp lite i vikt dra på sig stora kläder för att dölja det? Big misstake! Du ser bara större ut.
En gång i tiden drog jag på mig kläder för att täcka, vad jag ansåg vara min stora rumpa, visade sig att jag bara markerade den med kläderna jag valde. Nu bär jag istället boleros, korta kvajer och toppar som markerar min lilla midja och alla frågar mig om jag gått ner i vikt nu.

Som sagt, sluta fokusera på era komplex och framhäv det ni gillar hos er själva. Detta kommer oxå leda till ett bättre självförtroende.

/Gigi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0